29.03. Onneksi olkoon: Jouni, Joni, Joonas, Joona, Jonne, Jonni | Palaute
Koko Helsinki
... Mutta suurin niistä on rakkaus -teksti, jonka taustalla erilaisia piirettyjä kukkia

Hei me mennään naimisiin!

Tahdon, tahdon -ilta kirkkohäitä suunnitteleville
Kalenteri ja kellosymboli 18.04.2024 klo 18:00 - 19:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliHelsingin tuomiokirkko

Tapahtumat

Oletko menossa naimisiin?

Jos suunnittelet vihkimistä Helsingissä, jätä yhteystietosi, niin seurakunnastasi ollaan sinuun yhteydessä.

Yhteydenottolomakkeeseen > >

Information in English

Morsian kädessään morsiuskimppu

Avioliiton esteiden tutkinta

Ennen vihkimistä avioliiton esteet on tutkittava. Muuten vihkiminen ei ole mahdollista. Näin varmistetaan, että avioliitto on lain mukaan sallittu, ja pari voi mennä naimisiin.

Kirkkohäitä suunnittelevat voivat hoitaa esteiden tutkinnan ev.lut.kirkon asiointipalvelun kautta, digi- ja väestötietoviraston kautta tai asioimalla seurakuntayhtymän keskusrekisterissä.

Esteiden tutkintapyyntö on jätettävä viimeistään 7 päivää ennen vihkitilaisuutta. Todistus avioliiton esteiden tutkinnasta on voimassa 4 kuukautta.

Halutessasi voit myös tulostaa täytettävän lomakkeen ja palauttaa sen joko

Helsingin seurakuntayhtymän
Keskusrekisteriin

Kolmas linja 22 B